top of page
Klankschaal

neuro sensitieve mindfulness

neuro sensitieve mindfulcoach

Een 8-weekse mindfulness training vanuit een achtergrond van neurowetenschappen en boeddhistische psychologie. Je stressniveau zakt, je lichaamsbewustzijn wordt groter en je veerkracht neemt toe.

Op 23 mei start er weer een training, donderdagavond van 19.30 tot 21.30 uur.

Herken je dit?

  • Ben je streng voor jezelf, moet je veel en luister je veel naar je kritische stem?

  • Wil je meer rust?

  • Wil je leren liever voor jezelf te zijn?

  • Wil je uit je hoofd en meer naar je lichaam luisteren, maar weet je niet hoe?

  • Ervaar je veel emoties? Liever niet zo voelen?

  • Wil je minder stress?

  • Leef je je leven teveel op de automatische piloot?

  • Zit je met je gedachten vooral in het verleden of juist in de toekomst?

  • Ben je meer aan het overleven dan werkelijk te leven?

Je bent zeer zeker niet de enige!! Het goede nieuws, je kan leren het anders te doen.

Kom meedoen met deze training en leer lichamelijke impulsen beter op te merken en de informatie die dat ons geeft te waarderen. Ons lichaamsbewustzijn vergroten. Ons lichaam reageert altijd, al merken we dit niet altijd op. Lijf is sneller in reageren en langzaam in loslaten, brein is snel in loslaten maar reageert langzamer. Door veel fijne oefeningen werken we aan blijvende veranderingen.

Wat leer je in de training:

  • Beter om te gaan met de dagelijkse hectiek. Je wordt minder snel overweldigd en je kunt beter omgaan met stress.

  • Meer innerlijke rust. Je bent meer in het moment aanwezig en je laat je minder meeslepen door gedachten en emoties.

  • Mindfulness helpt ook om stress-signalen eerder te herkennen waardoor je betere keuzes kunt maken die de stress verlagen.

  • Je handelt niet meer op de automatische piloot, maar je maakt bewuste keuzes.

  • Flexibeler en mentaal weerbaarder te worden. Je bent beter in staat om met tegenslagen om te gaan.

  • Mindfulness helpt je om beter prioriteiten te stellen, wat belangrijk is en wat is nu van minder belang.

  • Je concentratie en focus te verbeteren. Je kunt je beter richten op de taak die je aan het doen bent.

Wat gaan we doen:

De training duurt acht weken, iedere week komen we twee uur samen en gaan we stap voor stap werken aan ons lichaamsbesef, onze emoties en stemming, onze gedachten en hoe deze van invloed zijn op elkaar.

Als je begrijpt waarom je iets doet of niet doet, zul je opmerken dat je vriendelijker naar jezelf wordt en zal onze kritische stem wat afzwakken. Het maakt ruimte om het anders te gaan doen.

Hiervoor werken we met lichaamsoefeningen, ademhalingsoefeningen, meditaties, ontspanningsoefeningen en mindfulness oefeningen.

Ook is er iedere les is tijd voor psycho-educatie, waarbij ook de polyvagaal theorie (PVT) van Stephen Porges aan bod zal komen.

Wil je blijvende veranderingen dan zijn de oefeningen en opdrachten om thuis te doen heel belangrijk zodat er ook daadwerkelijk een verandering in je brein plaats vindt. Ons systeem heeft tijd nodig om te veranderen.

Hoe en waar?

In mijn praktijkruimte zitten we samen in een kring op matjes en er zijn meditatiekussens en andere kussen aanwezig om het comfortabel te maken. Eigen dekentje, kussen kan prettig zijn en makkelijk zittende kleding is wenselijk.

Maximale groepsgrootte is 8 personen.

Wat als ik mij wil aanmelden?

Via de mail meld je je aan voor de training. Ik neem dan contact met je op.

Er volgt dan een vrijblijvend telefonisch (of Zoom) gesprek van ca. 15 minuten om de verwachtingen door te spreken. Hierna wordt de aanmelding definitief.

micoja

Adres

Vlietweg 15

2266KA Leidschendam

telefoon

06-38190979

Email

Connect

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
bottom of page